Vespa GTS, prototyp nowoczesnej sportowej Vespy, rośnie – zarówno jeśli chodzi o pojemność cylindra jak osiągi. Silnik 300 cm3, najmocniejszy jaki kiedykolwiek zamontowano w Vespie, dodaje do elegancji designu charakter i moc. Vespa GTS 300 ma być dystynktywnym wyborem wśród skuterów GT. Jako jedyna może zaoferować całą klasę i ekskluzywny charakter Vespy, a ponadto zwinność i dynamizm połączone z osiągami i technologicznymi standardami klasy 300.
[nggallery id=128]Styl
Kształt stalowego nadwozia to linie udanej serii Vespa GTS, która zadebiutowawszy w 2005 r., zdefiniowała od nowa techniczne i estetyczne kanony najbardziej sportowej Vespy. Tylna grupa optyczna, bogata tablica instrumentów, dużakanapa o dynamicznej linii, stylowy tylny bagażnik – to tylko niektóre z cech rozpoznawczych Vespy z silnym zdecydowanym charakterem.
Oryginalne umieszczenie światła pozycyjnego na masce obok głośnika klaksonu jest wyraźnym odwołaniem do Vespy z lat 50-tych dopełniającym elegancję tej wersji.Z przodu Vespa GTS 300 jest natychmiast rozpoznawana dzięki chromowanemu elementowi na błotniku. Nowoczesne i zdecydowane linie nadwozia, okrągła i pochylona ku dołowi przednia lampa, wysuwane podnóżki dla pasażera to cechy, które czynią Vespę niepowtarzalną, i na które położono nacisk przy projektowaniu wyglądu nowego modelu GTS 300 i.e. Vespa GTS zachowuje podstawowe cechy, dzięki którym każda Vespa jest unikalnym pojazdem w światowej panoramie skuterów: rama nośna w całości wykonana ze stali to filozofia konstrukcyjna zapewniająca legendarną wytrzymałość, niezawodność i sztywność wpływające na większą precyzję podczas jazdy.
Od zawsze doskonała ergonomia i naturalna pozycja siedząca kierowcy przyczyniają się do łatwego prowadzenia Vespy. Kanapa nowej Vespy GTS oferuje wysoki komfort nawet na trasach średniego zasięgu, staranne wykończenie i podwójne przeszycia świadczą o wyróżniającej każdy model Vespy uwadze skierowanej na detale.
Duży schowek pod kanapą może pomieścić dwa kaski demi-jet i inne przedmioty, z kolei przestrzeń za przednią osłoną idealnie nadaje się do przechowywania mniejszych rzeczy takich jak okulary, dokumenty, telefon komórkowy i wszystkiego tego, co może być przydatne w zasięgu ręki. Dzięki umieszczeniu białych cyfr na czarnym tle analogiczna tablica instrumentów jest praktyczna i funkcjonalna.
Nadwozie
Karoseria Vespy, w całości wykonana ze stali, pełni także funkcję ramy nośnej. Od 1946 r. jest to cecha, która zawsze odróżniała Vespę od każdego innego skutera. Wewnątrz nadwozia Vespy GTS, pod kanapą, znajduje się zbiornik na paliwo, który pomimo swojej pojemności (9,2 l) zwiększającej autonomię pojazdu, nie wpływa na zmniejszenie schowka pod kanapą ani swobodę dostępu do silnika po zdjęciu (bez użycia narzędzi) schowka na kask. Legendarną sztywność nadwozia Vespa GTS 300 łączy z kołami 12” zaopatrzonymi w opony o wymiarach 120/70 (z przodu) i 130/70 (z tyłu).
Przednie zawieszenie wykorzystuje klasyczny podnośnik, typowy element w historii Vespy posiadający znakomite właściwości dynamiczno-funkcjonalne. Z tyłu znajdują się przymocowane do korpusu silnika dwa amortyzatory hydrauliczne z regulacją napięcia wstępnego sprężyny oraz mocowanie tłumika. Vespa GTS 300 może pochwalić się bardzo dobrym hamowaniem dzięki obecności dwóch tarcz o średnicy 220 mm.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Nowy silnik 300 w Vespie GTS
Napęd 300 – jednocylindrowy, czterosuwowy, czterozaworowy, chłodzony cieczą i z elektronicznym wtryskiem – dostarcza maksymalnej mocy 22 KM przy 7.500obrotów i wyzwala maksymalny moment obrotowy 22,3 Nm przy zaledwie 5.000 obrotów: wartości te zapewniają Vespie GTS szybką reakcję na gaz oraz niezwykle błyskotliwe osiągi, sprawiając że staje się ona idealnym pojazdem zarówno do jazdy po mieście jak do odbywania najdalszych podróży turystycznych, w pełnej wygodzie – także z pasażerem.
Nowy silnik Vespy GTS jest szybki, zwinny i drapieżny, płynny podczas jazdy dzięki elektronicznemu wtryskowi, ale także cichy i spełniającynajsurowsze normy w zakresie emisji spalin (Euro3). Przy rozruchu system wolnego koła w kąpieli olejowej zmniejsza hałaśliwość, natomiast w czasie jazdy mniejsza emisja hałasu to wynik zastosowania nowej obudowy korpusu silnika, która pozwala jednocześnie na lepsze chłodzenie przekładni.
Vespa GTS 300 : Dane techniczne
Zawieszenie przód | Jednostronny wahacz | |
Zawieszenie tył | Amortyzator z tłumieniem olejowym | |
Opona przednia bezdętkowa | 120/70-12” | |
Opona tylna bezdętkowa | 130/70-12” | |
Koło przód | 12” | |
Koło tył | 12″ | |
Hamulce przedni | hydrauliczny fi 220 mm | |
Hamulec tylny | hydrauliczny fi 220 mm | |
Ilość miejsc | 2 | |
Pojemność | 278 cm3 | |
Typ silnika | Czterozaworowy, czterosuwowy | |
Moc | 15,8 Kw (22 KM) przy 7.500 rpm | |
Moment obrotowy | 22,3 Nm przy 5.000 rpm | |
Chłodzenie | Cieczą | |
Smarowanie | Mokra miska olejowa | |
Rozrusznik | Elektryczny i nożny | |
Zapłon | Elektroniczny z wyładowaniem indukcyjnym | |
Sprzęgło | Odśrodkowe bezwładnościowe | |
Przeniesienie napędu | Bezstopniowe automatyczne CVT | |
Długość (mm) | 1930 | |
Szerokość kierownicy (mm) | 755 | |
Wysokość kanapy (mm) | 790 | |
Masa bez płynów (kg) | 100 | |
Poj. zbiornika paliwa L | 9,2 |
Hmmm 300ccm i 22KM, trochę mało. Moja Aprilia z 200 ccm ma 18 KM jest na gaźniku i ma 8 lat.
Kymco z tej pojemności ma 30KM i 30 NM, a to 36% różnicy, dziwi mnie masa Vespy 100 kg? Czyżby to nie jakiś błąd?
Koła 12cali przy tej pojemności to porażka
W Vespie liczy się styl i klasa, a nie prędkość. Chcesz się ścigać to kupujesz coś innego, proste 🙂
Nie wiem po co szukacie dziur w całym – Vespa i tak jest jednym z najlepszych skuterów , koło kilku innych, ale nie można żadnego faworyzować bo są zupełnie inne – Vespa to najlepszy klasyk – i bez żadnego ALE